Dit is een voortzetting van het succesverhaal van Drone Class, een eersteklas online school voor drone operators in Nederland. Het eerste deel leest u hier.
In 2019 hielp de iSpring-software het bedrijf om betaalbare en toegankelijke opleidingen aan te bieden voor toekomstige drone-operators in alle categorieën, om een grote klanttevredenheid te bereiken met de cursussen en om een indrukwekkend slagingspercentage van 95% op het nationale examen te realiseren. Hierna wilde Drone Class de activiteiten uitbreiden en doorbreken op de Europese markt met de voorbereiding op de EU Drone License.
In het tweede deel van hun succesverhaal leest u hoe Drone Class het potentieel van iSpring software blijft verkennen en het gebruikt voor groei en succes.
Een nieuw begin
Het is 4 jaar geleden dat we ons verhaal deelden over het gebruik van iSpring Suite en iSpring Learn voor drone training in Nederland. In deze periode heeft de wereld de pandemie meegemaakt en een daaropvolgende digitale transformatie van werken en leren.
Dat was een keerpunt voor ons, want door COVID-19 werd iedereen sterk afhankelijk van online leren – en dat was precies wat we hadden voorzien. Omdat we dat potentieel van schaalvergroting via online leren vroegtijdig zagen, besloten we onze cursussen in verschillende talen te vertalen (Engels, Duits, Italiaans, enz.) en ons voor te bereiden op marktexpansie.
De nieuwe uitdagingen en dezelfde oplossing – iSpring
We realiseerden ons dat we nu online training konden aanbieden voor wie zich wilde kwalificeren voor het EU-dronebewijs. Maar om dat te doen, waren we door een verandering in de Europese wetgeving gedwongen om online examens onder toezicht toe te voegen. Dat was moeilijk, om eerlijk te zijn, omdat de proctored service van een derde partij kwam en we dachten dat we een aangepaste app zouden moeten bouwen. Gelukkig was het mogelijk om de Rest API van iSpring te gebruiken, en we integreerden iSpring Learn probleemloos met een systeem van een derde partij.
In dit verband moet worden vermeld dat het iSpring-team al die jaren iSpring Suite en iSpring Learn heeft geperfectioneerd. Hoewel iSpring alom wordt geprezen voor zijn uitstekende klantenservice, is het in de eerste plaats een solide technologie.
Naar onze mening zijn de producten van iSpring superieur aan die van andere aanbieders, die vaak duurder zijn voor middelgrote bedrijven en een minder goed ontwikkelde UX hebben.
We waarderen zowel de grote als de kleine productupdates en verbeteringen die regelmatig uitkomen. Wat iSpring Learn betreft, zijn mijn persoonlijke favorieten de mobiele applicatie van iSpring Learn voor Android en iOS, de cursuscatalogus, de nieuwsfeed en de interactieve pagina’s.
Samen met het klantsuccesteam hebben we verschillende aangepaste instellingen voor Drone Class besproken, zoals een integratie met Zapier en het toevoegen van meer opties in de Nieuwsfeed. iSpring is altijd zeer bereid geweest om met ons te praten en dit soort verbeteringen te overwegen.
Nieuwe resultaten
Met iSpring kunnen we mensen online trainen en testen om hen te helpen de EU Drone Licentie te behalen. We trainen elke maand veel nieuwe klanten, dus we hadden een plan nodig dat het beste was voor kostenbesparing aan onze kant. Zo kwamen we terecht bij iSpring Learn Business en hebben we het aantal cursisten op het platform twee keer uitgebreid, de laatste keer tot 1.000 cursisten.
Momenteel streven we alleen maar naar het aanbieden van goed gestructureerde, effectieve, aantrekkelijke leerinhoud die leidt tot het slagen voor het online examen en een positieve leerervaring voor onze klanten. En ik denk dat iSpring dat goed doet.