U gebruikt een oudere browserversie. Update naar de nieuwste versie van Google Chrome,Safari,Mozilla Firefox ofMicrosoft Edge voor de beste site-ervaring. U gebruikt een verouderde browser, daardoor kunnen er problemen zijn met de weergave van de pagina. Om de website goed te laten functioneren gebruikt u de laatste versie van een van deze browsers: Google Chrome,Safari,Mozilla Firefox ofMicrosoft Edge.

Suzuki Australia is een dochteronderneming van de Suzuki Motor Corporation, een in Japan gevestigd automotive bedrijf. Het bedrijf gebruikt iSpring om trainingsprogramma’s te maken voor het technisch personeel van hun dealers. 

Russell Dixon, Nationaal opleidingsinstructeur bij Suzuki Australia, legt uit hoe iSpring geholpen heeft om training bij Suzuki Australia gemakkelijk en 24/7 toegankelijk en controleerbaar te maken en tegelijkertijd kosten te besparen. 

Russell Dixon, Nationaal Opleidingsinstructeur bij Suzuki Australia

Suzuki Australia – Achtergrond

Ons bedrijf importeert en distribueert Suzuki motorvoertuigen, motorfietsen, scheepsmotoren en bijbehorende reserveonderdelen. Als nationale opleidingsinstructeur voor personenauto’s en motorfietsen train ik het technisch personeel van de dealers: serviceadviseurs, servicemanagers, onderdelenmanagers en ander technisch personeel.

Er zijn 115 motorfietsdealers en 96 autodealers in Australia, wat neerkomt op ongeveer 260 technici die getraind moeten worden in nieuwe modeltechnologieën en serviceprocedures.

De technische en verkooptraining van dealers voor het nieuwe model is één onderdeel van de training van technici. Vóór COVID gaven we voornamelijk persoonlijke training. Wanneer er een nieuw product werd uitgebracht, ging ik naar Japan voor een trainingsupdate. Ik kreeg ook PowerPoint-presentaties en ander trainingsmateriaal.

Deze presentaties waren de reden dat we met iSpring begonnen. Op dat moment waren we op zoek naar een tool om PowerPoint om te zetten naar een online-vriendelijk formaat. Een van onze Japanse collega’s vertelde dat zij iSpring Suite gebruikten voor PowerPoint-naar-Flash/HTML5-conversie. We hebben die toolkit onmiddellijk gekocht.

Naast de krachtige mogelijkheden die iSpring biedt op het gebied van omzetten, waardeerden we ook de geavanceerde authoring-mogelijkheden, zoals het opnemen van verhaallijnen, het toevoegen van aantekeningen aan dia’s en het maken van interactieve quizzen.

Gezien de technische aard van onze inhoud, voeg ik graag alle extra informatie toe in de aantekeningen. Dankzij iSpring hebben cursisten eenvoudig toegang tot de aantekeningen in de speler.

De uitdaging: trainees verantwoordelijk houden voor het management

Zoals gezegd uploadden we onze door iSpring omgezette presentaties eerst naar ons extranet-platform. Dit had nadelen voor de online training:

  • Geen inhoudsstructuur
  • Geen beoordelingsfunctionaliteit
  • Geen rapportagemogelijkheden

Het resultaat was dat ik alleen bericht kreeg van voltooiing van de training als de deelnemer de moeite had genomen om de ingevulde vragenlijst op te sturen. Er moest tijd worden besteed aan het handmatig registreren van de trainingsactiviteit. Als de deelnemer de leermodule had voltooid en de vragenlijst niet had opgestuurd, kon ik dat niet weten.

Met persoonlijke training was dit eenvoudig, omdat de aanwezigheid bij de training werd gebruikt om de deelname en competentie van dealers te rapporteren. Voor de online training van dealers was een snelle en efficiënte rapportagefunctie nodig om ervoor te zorgen dat ons dealernetwerk op de hoogte bleef van nieuwe technologieën.

Het was duidelijk dat we een leermanagementsysteem nodig hadden. En omdat we al iSpring Suite gebruikten – en helemaal tevreden waren met die toolkit – kozen we voor iSpring’s LMS, iSpring Learn. Het was een natuurlijke uitbreiding van wat we al hadden.

Suzuki Australia Online Trainingsportaal op iSpring Learn.

De oplossing: iSpring Learn LMS gebruiken om de vereiste training te geven

De technische training die ik geef is heel anders dan een management- of HR-achtig programma. Naarmate er nieuwe technologieën opkomen, moeten de werking en het functioneren van het nieuwe systeem worden geleerd en moet er een diagnose worden gesteld als er een fout optreedt.

Om dit te bereiken is technische training en praktijkervaring nodig om hun angsten weg te nemen en vertrouwen te krijgen in de nieuwe technologie. Training voor technici bestaat over het algemeen voor 50% uit theorie en voor 50% uit praktijk.

De reden voor de aanschaf van iSpring Learn LMS was in de eerste plaats om voorbereidende training te geven. De introductiecursus voor Suzuki leent zich bijvoorbeeld goed voor een LMS, omdat het op informatie is gebaseerd: alle modellen, motoren, veiligheidsvoorzieningen, enz. worden behandeld. Ik kan de medewerkers de informatie in één dag online laten doornemen en wanneer we elkaar persoonlijk ontmoeten, hebben we meer tijd om te oefenen.

Trainingscursus introductie tot Suzuki.

Zo werkte het voor de COVID-pandemie. Nu zowel internationaal als binnenlands reizen beperkt is, kunnen we niet anders dan online training gebruiken. Het bedrijf heeft duidelijk baat bij het LMS omdat het momenteel de enige manier is om training te geven.

Hier zijn een aantal van de functies van iSpring Learn die wij het meest nuttig vinden:

Groepen en toewijzingen

Met iSpring Learn LMS kon ik onze organisatiestructuur opnieuw online maken. Ik heb drie hoofdafdelingen gemaakt op het iSpring platform: Suzuki hoofdkantoor, autodealers en motordealers. Elk dealerschap is een subafdeling.

Ik heb medewerkers ook ingedeeld op rol, zoals monteurs van personenauto’s, motortechnici, servicemanagers, enz. Wanneer ik een cursus start, bijvoorbeeld over een nieuw model motorfiets, kan ik deze snel toewijzen aan alle motortechnici tegelijk.

Met iSpring Learn kan ik snel cursussen aan groepen toewijzen.

Rapportages

De rapportagefunctie van iSpring was een van de belangrijkste functies voor ons bij het maken van een aankoopbeslissing. Het beste aan iSpring is dat ik rapporten kan maken voor groepen medewerkers. Ik kan me bijvoorbeeld richten op medewerkers voor reserveonderdelen om te zien hoe ze presteren.

Met iSpring Learn kan ik rapporten genereren over zowel individuen als groepen.

De catalogus

De meeste trainingsprogramma’s voor technici zijn opgeslagen in de catalogus. Nieuwe auto- of motormonteurs kunnen inloggen op het platform en de meeste trainingsprogramma’s 24/7 bekijken. Bovendien gebruik ik de kennisbank om het downloaden van hulpmiddelen mogelijk te maken.

Cursussen in de kennisbank zijn 24/7 beschikbaar voor dealermonteurs.

Aanpasbare interface

We hebben onze iSpring Learn interface aangepast met Suzuki’s huisstijl. Er zijn veel plaatsen op het platform waar je je banners en iconen kunt plaatsen, zodat het er zakelijk en professioneel uitziet.

We hebben het platform ontworpen met gebruik van Suzuki’s huisstijl.

Flexibele prijzen

Voordat we onze definitieve beslissing namen om het LMS van iSpring aan te schaffen, overwogen we om met een alternatieve LMS-aanbieder in zee te gaan. Omdat hun kostenstructuur gebaseerd was op het aantal geregistreerde gebruikers, was hun offerte aanzienlijk hoger dan die van iSpring.

iSpring biedt daarentegen een veel flexibeler prijsmodel en berekent ons geen kosten voor registraties, maar voor actieve gebruikers die ten minste één keer in een bepaalde maand op hun account hebben ingelogd. De hele iSpring-oplossing, inclusief de authoring toolkit en het LMS, kost ons ongeveer 5.000 – 6.000 Australische dollar per jaar.

Behaalde resultaten: We hebben 100% van het technisch personeel van onze dealers in het hele land getraind met iSpring

In augustus 2020 bracht Suzuki een nieuwe adventure bike uit, de DL1050 V-Strom. Het was de eerste keer dat we iSpring LMS in zijn volle omvang gebruikten. We uploaden zowel technische als verkooptrainingen naar het platform en wezen de trainingen toe aan de juiste geregistreerde motorfietsmedewerkers van het dealerschap.

Wij draaiden wekelijkse rapporten om te bepalen welke dealers de opleiding hadden gedaan – en als een dealer de opleiding niet had gedaan, zouden zij de motorfiets niet ontvangen. Dit was de eerste keer in onze opleidingsgeschiedenis dat wij konden zeggen dat 100% van de aangewezen medewerkers van Suzuki Dealership, met inbegrip van verkopers en technici, de vereiste opleidingsmodules hadden voltooid.

Maar sindsdien hebben we veel meer programma’s geüpload en hebben we het platform gelanceerd voor de automobielsector. Op dit moment zijn er 553 geregistreerde gebruikers en 14 cursussen op ons iSpring Learn platform. Hopelijk kunnen we, wanneer de COVID-regelgeving is afgeschaft, terugkeren naar ons blended learning trainingsmodel, waarbij we de vereiste training online met iSpring geven en de technici bij de dealers praktijkervaring laten opdoen.

iSpring Learn

Snel LMS

voor uw bedrijfskritische projecten

Snel LMS voor uw bedrijfskritische projecten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

iSpring Suite
E-learning ontwikkeltoolkit
Meer weten